Tuesday, January 17, 2012

File soma sa rižom

Danas mi se jela riba. Trudim se da u jelovniku bar dva puta nedeljno na meniju bude riba. Zdrava je i bogata omega 3 masnim kiselinama. Sve vrste ribe sadrže vitamine B1, B2, B6 i B12 dragocene za pravilan rad nervnog sistema.
Za ovo jelo vam ne treba puno vremena a potrebne namirnice verujem da već postoje u kuhinji :)
Ukusno, zdravo i gotovo za 30 min.

Potrebno je:

  • file soma
  • riža(jedna gotova kesica)
  • 1 crveni luk
  • 1 šrgarepa
  • maslinovo ulju
  • morska so
  • kurkuma
  • soja sos



Skuvati rižu u kesici prema uputstvu. Za to vreme iseci crveni luk na rezance a sargarepu na tanke kolutice. Sve to dinstati na maslinovom ulju. Kad se riža skuva pomešati je sa povrćem posoliti i dinstati par minuta. Zatim dodati začin kurkuma na vrh kasicice koji ce mu dati prijatan ukus i lepu žutu boju. Sve to lepo promešati dok se ne dobije ujednačena boja. Na kraju dodati soja sos, promesati i skloniti sa vatre. Posebno na malo maslinovog ulja ispržiti file soma. Ja skoro sva jela spremam u keramickom posuđu pa mi je upotreba ulja svedena na minimum, tako da ništa nije masno. 
Kad je sve lepo gotovo možete servirati i uz to poslužiti neko dobro belo vino.

Prijatno :)


4 comments:

Valex said...

Sjajan post. No, koliko se ja razumem, "riza" je ona sveštenička mantija - verovatno bogata vlaknima, no ne verujem da pruža neki poseban gurmanski doživljaj čak ni posle preporučene termičke obrade. ;)

Zar ne bi bilo ukusnije da ste uz ribu poslužili "rižu" iliti "pirinač"? :)

Nevena Stojanovic said...

Hvala. Ovde se i misli na rižu, naravno :)Sledeći put ću koristiti Serbian latin :)

Anonymous said...

Kako god da se pise, recept mi se svidja.
Kako god da se piše, recept mi se sviđa.

Valex said...

Nema na čemu... Hteo sam samo da suptilno i simbolički naglasim kakva je šteta da ovako "ukusan" sadržaj ne bude i literarno perfektan & razumljiv.

Keep up the good work :)

Post a Comment